Figyelem, az oldal tökéletes működéséhez Firefox böngészőt kell használnod!

A te böngésződ 87% -ban kompatibilis a weboldalhoz.

KaCSa Portal 2004 :: Az igazi online portal
PORTAL · SPORT · HUMOR · UTAZÁS · SIMS | Online: 22
>> Utazás autóval
Üzenőfal: Andyca: Köszönjük! | mzperxhori: Csabi&Andyca! Hazassagkotesetek alkalmabol,nagyon sok boldogsagot kivan:Hori | mzperxhori: Csabi&Andyca! Hazassagkotesetek alkalmabol,nagyon sok boldogsagot kivan:Hori | georg0515: szasz mindenkinek | beszti: szoszi midenki ha akarsz humoros videot akkor regisztrálj | georg0515: hali mindenkinek jó az oldal igy tovább | Andyca: Tudtad, hogy február 6-8 a barátságos Internet napja! | Andyca: Tudtad, hogy nemcsak nőnap van?A Nemzetközi férninap dátuma február 19. | Andyca: Tudtad, hogy november 17 füstmentes nap? De minden nap figyelj a környezetedre! | Andyca: A halloween a boszorkányok, kísértetek és egyéb szellemek ünnepe október 31-én. |
| Partnereink
2019. október 23. szerda, Gyöngyi napja van, holnap: Salamon, a pontos idő:
Üdvözöl a KaCSa Portal 2004!
[www.kacsaportal.hu]

Autóval Görögországba
 írta: Andyca | 2008. október 3, péntek | 15:32 CET

Utazás Görögországba Szerbián Macedónián át

2008 július végén indultunk nyaralni Görögországba. Nem sok bizalommal indultunk Szerbia és Macedónia fele, de ez a gazdaságosabb útvonal, végig az E75-ösön. Magyarországon a határt Tompánál hagytuk el, hiszen Röszkénél elég hosszú várakozási idők vannak ilyenkor nyáron. Senki nem volt előttünk. A szerb határ részen, már várt 2-3 autó, ellenőrizték a papírjaikat. A mienket csak megnézték, pecsételtek, benéztek a csomagtartóba (nem kellett kipakolni) és már mehettünk is tovább. Szabadka után már nem sokkal fel is mehettünk a szerb autópályára. Elég sok helyen javítják, így nem túl gyors tempóban 40-60-80 -al vettük az első szakaszt. Érdemes betartani a sebességeket, mert éjjel-nappal rengeteg a rendőr az utak szélén és folyamatosan mérnek. Végül normál autópálya következik, így 120 -al lehet hajtani. Szerbiában 4 autópálya kapu van, ahol lehet fizetni simán Euróval is, vagy dinárral. A kapu díjak: 390 RSD - 5 Euro, 390 RSD - 5 Euro, 1020 RSD - 13 Euro, 240 RSD - 3 Euro. Érdemes a kapuknál Euróval fizetni, így nem kell bajlódni a pénzváltással. Mi azonban mégis váltottunk, mert ezt még nem tudtuk. Így a kapuknál saját pénznemükkel fizettünk. Egyszer azonban tankolnunk is kellett. A kutakon is nagyrészt elfogadják az Eurót, de nagyon rosszul váltják, így 2 Euróval többet fizettünk, mint amiért nálunk váltanák. Ezért javaslom mindenkinek, hogy a kapukhoz ne (vagyis tetszés szerint), de a tankoláshoz mindenképp vigyen magával szerb dinárt, így tuti olcsóbban megússza. Amúgy az egész országban egységes a benzinár. Érdemes a Belgrád előtt kb. 100km-re levő, vagy az utána 130km-re levő OMV kutat választani. Könnyű felismerni, mert az autópálya mindkét oldalán van egyszerre. Több ilyen típusú kúttal nem találkoztunk. Visszafelé már nem tudtuk kivárni az OMV kutat, mert az elsőről lemaradtunk, így egy NIS kútnál tankoltunk, semmi problémánk nem volt, rendesek voltak itt is. Szerbia utolsó kb. 80-100km-e nem autópálya, itt autóút vezet, de szó szerint végig 60-80 a sebességkorlátozás. Ez kicsit hosszadalmasnak tűnik, de mi ezt is szépen betartottuk. Akik sorra előzgettek minket, velük később egy-egy út menti rendőrnél találkoztunk. Végül jön az újabb dupla határ. Szerbiából kifelé semmi gond nem volt, várni sem kellett. Macedóniába belépve azonban azt tapasztaltuk, hogy végre egy magyar, akit lenyúlhatnak. Kapásból pecsét, minden rendben, de 10 Euró tranzitdíjat is elkértek. Nos mi ezt szépen odaadtuk, mivel az előttünk lévő kocsik nem fizettek, őket alaposan kipakoltatták, és megnézték, mit is szeretnének magukkal vinni. A bodegában ülő határőr csak kiintett a kinti pakolós őrnek, és mi már mehettünk is tovább. Macedónián kb. 2-2,5 óra alatt értünk át. Itt 3kapu van: 50 MKD - 1 Euro, 60 MKD - 1 Euro, 50 MKD - 1 Euro. A határ után szerettünk volna pénzt váltani, de nem találtunk átváltót, így nem váltottunk, de szerintem fölösleges is lett volna, így sokkal egyszerűbb, és egész jó a váltás is. Annyiból volt lassú az átkelés az országon, hogy szinte az összes hidat felújították, így azoknál csak félpályán lehetett haladni, többször is várnunk kellett. Aztán következett Görögország. Csak felmutattuk az útlevelet, ránéztek és intettek menjünk tovább. Elég hamar leértünk Nei Poriba, végig jó tempóval lehetett haladni az autóúton illetve az autópályán. 2 kapun kellett átmenni amik: 2 illetve 2,2 Euróba kerültek. A hazaúton minden ugyanígy zajlott, az útdíjak ugyanennyibe kerültek.

Prioritás: 5/5

Kereséshez mi is a

oldalait használjuk
Forrás

McAfee SiteAdvisor - We tested this site and didn't find any significant problems.
STATUS: good
©2002-2019 KWS-2004™ • Minden jog fenntartva.